Thursday 23 June 2011

Update Blog: Cara Buat Floating Up & Butang Home

Aku sudah kembali.  Selamat kembali setelah seharian tidak berblogging.  Masih tercari-cari arah untuk mengupdate blog aku.  Sedang aku merayau blog-blog orang, aku akhirnya terjumpa laman blog INI dan aku cuba belajar memahami tutorial yang dibuat olehnya dan tanpa melengahkan masa lagi saya (aku?) terus mempraktikkan tutorial itu dengan menambah butang home dan floating up pada blog aku.

Apa fungsi Floating Up & Home Button?

Fungsinya adalah anda mendapat makan McD tanpa bayaran.  HA HA.  Ok-ok, seriuslah sikit.  

Fungsinya adalah apabila kau orang membaca entri di blog orang lain sampai berjela-jela hingga ke bawah tanah, kau orang akan mengambil masa untuk skrol mouse anda hingga ke atas.  Jadi, bukankah itu akan membuang masa kau orang (padahal berblogging berjam-jam tak pulak buang masa ye) dan mengalami kepenatan namanya.  Di sini, kau orang mungkin akan kepenatan untuk skrol naik ke atas dan ke bawah semula dan ke atas ke bawah atas bawah (lama-lama jadi biol sekejap).  Ini akan menyebabkan jari-jemari kau orang akan mengalami kekejangan dan dengan serta-merta kau orang akan dikejarkan ke hospital yang berdekatan. 

Aku pun penat juga nak main skrol mouse atas ke bawah ini.  Untuk menyelesaikan kebosanan yang melanda dengan mengskrol mouse dari atas ke bawah ini, aku dengan bangganya menambah floating up & home button pada blog aku.   Aku senang, kau orang pun senang.  Kau orang senang, hati aku pun senang.  Senang-senang praktikkan lah tutorial ini.

CREDIT: Whitey Mommy

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...