Thursday 7 July 2011

Kejiwangan Drama Korea "Green Rose"

Semua orang ada perasaan jiwang dan berbunga-bunga di hati walaupun kadang-kadang hati keras bak batu dek kerana keegoan seseorang insan yang bernama lelaki.  Konon-konon kau ini memang tak macho habis lah kalau kau layan jiwang-jiwang ini.  Mat rockers pun layan jiwang lah.  Tak percaya cuba kau dengar lagu-lagu rockers zaman dulu-dulu.  Jiwang melayang-layang beb.  Walaupun hati keras tetapi bila kau putus cinta, memang akan datang perasaan jiwang itu.  Kata hati keras.  Hipokrit.  Layan juga jiwang. HA HA.  

Aku pun layan jiwang juga.  Aku ini kipas-susah-mati kepada drama-drama korea.  Tapi, tak semua lah.  Adalah 2 3 drama aku minat.  Salah satunya adalah drama korea "Green Rose".  Siapa-siapa yang die-hard-fan drama-drama korea memang tahu jalan cerita "Green Rose" itu macam mana.    Aku bukan nak cerita panjang pasal cerita itu.  Aku hanya nak kongsi saja gambar-gambar drama itu.  Aku dengar lagu soundtrack tajuknya "Just".  Penyanyi aku tak dapat nak kesan.  Aku layan saja lagunya walaupun aku tak tahu sepatah haram pun lagu dalam bahasa korea itu. 

Ayat pertama.  Part ini semasa Soo-Ah ingin mendapat  kepastian daripada Jang Joong-won a.k.a Jung-hyun, adakah dia ada menyebut ayat tersebut.  Si Jung-hyun ini menyamar jadi orang lain dan menukar nama kepada Jang Joong-won untuk mengelakkan diri daripada dikenali. 


Ayat kedua.  Part ini semasa Jung-hyun a.k.a Jang Joong-won tak dapat menahan kerinduan pada Soo-ah dan dia curi masuk ke bilik Soo-ah untuk berjumpa dengannya masa Soo-ah tengah lena tidur.  Selamba saja pecah masuk ye.   Kalau di Malaysia, mahu kena pukul dengan penyapu ini.

Itulah ayat-ayat jiwang daripada drama faveret aku.  Memang aku layan lah drama ini.  Aku tak kisahlah janji memang aku layan drama ini.  Tapi endingnya aku tak tahu macam mana sebab aku terlalu sibuk dengan belajar.  Kadang-kadang ketinggalan juga tengok cerita ini.  Tak apa, aku akan cari DVDnya.  =____=.  Owner blog ini memang peminat drama korea.  Say hello!

Psst: Nur Kasih pun ada juga ayat-ayat jiwang.  Sebab itu dramanya ramai yang tengok.  Buat hati aku tertawan kau. HA HA.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...