Friday 1 July 2011

Pejabat Mukabuku tak berapa nak mewah

Memang sempoi ibu pejabat Facebook di Menlo Park, California di Amerika Syarikat.  Sebab apa aku kata sempoi? sebabnya ia tidak mempunyai ciri-ciri kemewahan walaupun Facebook merupakan laman web yang paling popular dan kaya di dunia.  Mana tidaknya tak kaya, laman Facebook ini memperolehi pendapatan sekitar AS$2 Bilion (RM6 Bilion) pada tahun ini.  Weh, duit banyak tu buatlah pejabat yang mewah sikit.  Baru selesa nak buat kerja.  Entah apa difikirkan oleh CEO Facebook, Mark Zuckerberg ni.  Nak save bujet ke apa.  Dia ini merupakan orang ketiga paling kaya dalam sektor teknologi maklumat.  Kaya kau ye Mark zuckerberg.  Mintak sikit duit belanja.  =___=

Mari kita tengok suasana dalam pejabat MukaBuku ini.

Dapur gas ke apa tu? Dapur gas cap facebook.=)

Siling berlubang-lubang.  Under-Contruction kot

 
Sempoi dan Selamba. Ada basikal lagi tu.
Ruang yang luas dan selesa
Pada pendapat aku, aku lebih selesa kerja di tempat begini yang tidak terlalu mewah dan elegan.  Apa yang penting, kerjasama. Ala, macam Wonderpets pula.  Yang penting selesa lah.  Kau nak ke kerja, tempat kerjanya terlalu sempit, traffic jam dan tempat kerja yang terlalu profesional.  Kalau aku kerja terlalu profesional, aku jadi terlalu janggal. Jadi hipokrit nak nampak profesinal.  Walhal, hati nak sempoi je.  Setiap dari kita ada pendapat sendiri.  Itu adalah pendapat aku. 

Psst: Kalaulah tempat kerja aku dalam suasana begini, aku jadi orang pertama akan punch-card dulu.  =_=

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...