Monday, 25 July 2011

Nongkrong bukan Ngankung!


Sebelum ni aku duk kecoh pasal filem lakonan Shaheizy Sam dan Angah RL.  Masa itu dorang dalam pembikinan filem dan aku pun tak berani nak cakap filem apa yang dorang lakonkan.  Jadi hari ini aku dah berani sikit  nak kepoh nak umumkan filem yang bakal akan ditayangkan di pawagam tak lama lagi.  Filem itu adalah Nongkrong.  Ya, Nongkrong.  Macam bahasa Thai pekat je kan nama filem ini.  Apa itu Nongkrong?  Aku mana tahu.  Pergi lah tanya kat orang Thai yang berkerja jual karpet tu.  Sawadekap.

Filem yang menelan kos sebanyak RM 1.6 juta ini yang diarahkan oleh Ismail Bob Hashim ini akan dibarisi pelakon terpanas di pasaran iaitu Shaheizy Sam walaupun aku tahu pelakon yang tengah nak terpanas sekarang ini adalah Aaron Aziz.  Filem ini pun pernah membuat shooting di kawasan kampung aku.  Ada lah aku tangkap sikit gambar-gambar tengah shooting tu.

Abg pengarah (baju oren) tengah bagi arahan

Sebelum action
Itulah serba sedikit gambar yang dapat aku kongsikan bersama dengan korang semua.  Gambar di atas adalah seratus peratus asli ditangkap oleh owner blog.  

SINOPSIS 

Pada suatu hari, alamak ai, macam karangan budak sekolah rendah pula. Ok, serius sikit.  Cerita ini mengisahkan tiga sahabat baik iaitu Aman ( Angah RL), Bada ( Shaheizy Sam) dan Cumi (Epy RL) yang ingin mencari kekayaan melalui jalan mudah meminta nombor ekor.  (Main nombor ekor itu haram.  Judi itu haram)

Semua itu dilakukan mereka kerana terdesak dengan tuntutan hidup, yang mana Cumi terdesak ingin meminang kekasihnya, Lin (Nuremy), manakala Bada dan Aman pula mahu mengubah nasib keluarga mereka. ( Amaran: Cari rezeki halal la weh)

Segalanya bermula apabila seorang bomoh handal (Gambar shooting di atas) menjalankan upacara memanggil puteri laut untuk membantu mereka.  

Puteri bersetuju dengan syarat Bada perlu berkahwin dengannya dan melihat kejelitaan puteri itu, tanpa berfikir panjang Bada terus bersetuju.  Namun, (tengah cuak ni menunggu apa aku akan cakap selepas ini), namun, apabila selesai saja upacara perkahwinan, puteri berkenaan bertukar rupa menjadi hantu yang menakutkan menyebabkan kesemua mereka lari bertempiaran.  Malang lagi, bomoh yang menolong mereka memanggil puteri berkenaan telah dibunuh oleh puteri itu.  

Hidup mereka bertiga berubah apabila apabila puteri itu terus mengejar dan menghantui kehidupan mereka termasuklah mengganggu Zura (Siti Aziz), isteri Aman yang sedang hamil dan Haryani, anak perempuan Bada yang masih kecil.  

Pelbagai peristiwa yang ngeri dan lucu berlaku sehinggalah mereka mendapat bantuan daripada Azan iaitu abang kepada Aman. 

Ingin mengetahui cerita ini lebih lanjut, nantikan tayangannya di pawagam berdekatan. 

2 comments:

Marcella said...

selalu guna istilah nongkrong ni..nongkrong ni kan bermakna duduk lepak rilek-rilek gaya pemalas..

redzuan23 said...

@Marcella yeke... nak nongkrong jap la..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...