Sunday 31 July 2011

Cleaning Kit DSLR Digital Camera

Assalamualaikum para readers,

Hari ini aku nak bercerita serba sedikit tentang pentingnya penjagaan kamera digital kita.  Seperti yang kita ketahui, kamera digital tak kisahlah jenama apa sekalipun amatlah sensitif dan perlu tanamkan amalan berhati-hati apabila menggunakannya.  Kalau careless memang korang akan menyesal sangat-sangat.   Harganya pun mencecah ribuan ringgit.  Bukan ratusan ringgit encik.  Ini tentang DSLR.  Kalau kamera kecil dan kompak tak perlulah aku nak ceritakan.  

Apa gunanya korang mempunyai kamera digital harga mencecah ribuan ringgit kalau anda tak pandai menjaganya.  Kamera digital bukan hanya untuk menangkap gambar dan merakam video, tetapi kita juga perlu sedar tentang penjagaan kamera digital kita.  Di sini aku nak cerita sedikit alat penjagaan untuk memastikan kamera anda dalam keadaan terjaga dengan baik.

DIGITAL CAMERA CLEANING KIT

Alat yang aku maksudkan adalah Digital Camera Cleaning Kit.  


















Setelah dileraikan.













Kegunaan alat-alat di atas.
Cleaning Spray Solution- Menyingkirkan gris
Cleaning Cloth- Menyingkirkan cap jari
Lens Tissue Paper- Menyingkirkan gris
Hair Brush- Menyingkirkan segala habuk-habuk halus
Blower- Menyingkirkan habuk besar

Sesiapa yang terasa nak membeli cleaning kit di atas bolehlah pergi ke Alamanda.  Aku beli benda ini kat Fotokem dan harganya pun boleh dikatakan mampu beli iaitu RM56.00.  Tak kisahlah mahal ke apa.  Janji kamera kita terjaga dengan rapi.  Beli kamera mahal-mahal, takkan cleaning kit tak boleh beli kot. =_____=.  

1 comment:

Nur Aqilah Syahira said...

awak ! na jmpe awk laa..na awk tolong bersih an sy pnye DSLR..sy ta tawuu na bersih an..pstu sy ta beli lg mende2 uh..:'(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...