Sunday 3 July 2011

Kalah Dalam Kemenangan

Ngauuummmmm. HAHA. Macam cacat jer
Aku tidak dapat menerima kenyataan dan tidak percaya yang pasukan Malaysia dapat menewaskan pasukan Taiwan dengan agregat 4-4 tapi layak dengan gol di tempat lawan dan akan bertemu dengan pasukan Singapura yang awal-awal lagi sudah mendapat bye.  Singapura! nantikan amukan pasukan Malaysia yang masih lagi dahagakan kemenangan.  

Walaupun pasukan Malaysia kalah tapi tetap layak bertemu dengan Singapura.  Aku dapat merasakan 1 Malaysia agak tertekan dan hampir menghantuk kepala ke dinding dengan keadaan pasukan Taiwan yang bertubi-tubi menyerang ke kubu Malaysia.  Tetapi, pasukan negara tetap kental mempertahankan kubu sendiri dari dibolosi.  Taiwan hanya menang dengan nasib apabila berjaya menyumbat 2 gol hasil tendangan penalti.  Itu pun 1 tendangan penalti dapat diselamatkan oleh penjaga gol Malaysia iaitu Sharbanee.  Aku rasa Malaysia berjaya menguasai perlawanan walaupun agak tumpul untuk menjaringkan gol. 

Apapun, tahniah ke atas kemenangan pasukan Malaysia ini.  Semoga kita akan pergi jauh,  Harimau Malaya mengamuk! Er, kau pernah ke tengok harimau mengamuk? >_<

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...