Sunday 3 July 2011

Kenduri kahwin di Bandar?

Semalam aku pergi ke kenduri perkahwinan di kawasan perumahan di Telok Pulai, Klang.  Aku tolong jaga buffet saja kerana aku tak ada kena mengena pun dengan majlis perkahwinan itu tetapi aku ini kiranya membantu juga lah bagi melancarkan lagi perjalanan majlis perkahwinan itu.  Tanpa aku, siapa lah yang nak kemaskan meja, kutip pinggan-pinggan dan gelas-gelas itu. 

Tiba-tiba aku terfikir pulak apakah penerimaan orang-orang sekeliling iaitu jiran-jiran di kawasan perumahan tersebut dengan adanya majlis perkahwinan yang biasa kita tahu bahawa ruang amatlah terhad dan sempit. Aku pun tanya lah abang yang organize buffet itu.  Dia kata ada seorang mak cik cina di sebelah rumah mengizinkan bahagian depan rumah dia itu dijadikan sebagai tempat mencuci pinggan mangkuk dan cawan.  Aku dengar rasa seperti bangga juga kerana ada jiran yang terlalu prihatin tentang jiran mereka yang ingin mengadakan majlis persandingan ini.  Inilah dinamakan 1 Malaysia.  Anda bagaimana? Ada jiran seperti atas?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...