Tuesday 5 July 2011

"Neymar, Kau Stay je Kat Santos!"

Si Budak Neymar
Kecoh satu dunia bola sepak apabila kelab-kelab Eropah seperti Chelsea, Real Madrid dan kelab-kelab lain yang tak sedar diri nak bawa si permata Brazil ini ke Eropah.  Ini gara-gara persembahan menakjubkan yang dilakukan oleh budak ini masa perlawanan persahabatan antara Scotland dan Brazil.  Boss Chelsea, Si Roman pula dengan muka tebal penuh malu sanggup jumpa si budak Neymar ini pujuk main bola untuk kelab Chelsea.  Gila meroyan si Roman ini.  Hebat penangan si Neymar ini.  Sampai Jutawan Minyak, Encik Roman Abramovich sanggup meluahkan perasaan seperti orang yang menagih cinta sejati merayu agar dia ini bermain bersama dengan kelab Chelsea.  Kau memang gila talak Roman.  Apasal kau tak beli saja pemain Malaysia, si Safiq Rahim itu.? =__=

Aku pun peminat si budak Neymar ini juga.  Aku pun dah tengok gaya persembahan dan skill yang ditunjukkan budak ini dan ia memang sungguh menakjubkan.  Mana kau belajar ini HA? Kau ajar aku sikit.  Manalah tahu aku boleh mewakili pasukan kampung aku (BHAHA). 

Pada pendapat aku, adalah lebih baik si budak Neymar ini hanya kekal di Santos saja kerana yang pertama, kalau kau pergi ke Eropah, memang punahlah karier kau nanti.  Tengoklah si Robinho.  Kejap-kejap pergi ke kelab Real Madrid lepas itu selamba pula kau pergi ke Manchester City.  Sampai aku pun tak tahu kat mana kau sekarang.  Apa dah jadi dengan kau ini ha Robinho?  Tapi tak semua lah.  Si Ronaldo kepala botak itu berjaya juga di Real Madrid.  Zaman dia pun dah berakhir setelah dia mengumumkan persaraan dari arena bola sepak.  Bagaimana dengan Kaka tua?  Aku dengar dia asyik mengalami kecederaan saja.  Kejap main, kejap tak main.  Macam biskut.  Yang kedua, adalah lebih baik kau kekal di Santos kerana kau akan terbiasa dengan permainan rentak samba Brazil.  Rentak samba akan menjadi kalau ada keserasian di antara pemain-pemain yang lain dan pastikan kena kerap bersama.  Bila sudah sebati bersama, maka senanglah nak praktikkan rentak samba itu.  Kalau kau pergi ke Eropah, cara permainan Eropah itu lain.  Dia orang tak akan ikut rentak samba negara kau itu.  Kau dengar tu Neymar.  Baik kau duduk diam-diam kat Brazil itu.  Jangan termakan pujukan rayu si Roman itu.  Kalau dia tak faham bahasa juga, tampar sedas dua ok.  Jangan bagi muka sangat.  Huhu

Psst: Jadi seperti pasukan Harimau Malaya, ada keserasian dan kesefahaman antara satu sama lain. Go Go Malaysia!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...