Tuesday 24 April 2012

Manchester United (4) vs Everton (4)

Entah kenapa prestasi pasukan kesayangan aku ini kejap menang kejap seri (Kalah tu jauh-jauhkan lah).  Macam roda pulak aku tengok.  Tau tak pasukan adik kau tu sedang mengekori kau dari belakang.  Nampaknya Manchester City mengekori dari belakang.  Dengarnya keputusan perlawanan antara Manchester City dan Wolves berkesudahan Citizen menang 2-0.  

Entah apa sudah jadi dengan pasukan Manchester United.  Kau dah mendahului 4-2. Tiba-tiba entah kuasa mana datang pasukan Everton mengejar dan menyamakan kedudukan 4-4.  Pelik.  Adakah ia disengajakan biarkan keputusan itu seri ke apa.  Kemungkinan ia sengaja kerana sengaja membiarkan persaingan perebutan juara dalam Liga Perdana Inggeris menjadi sengit.  Penentuan pemenang hanyalah antara Manchester United dan Manchester City.  Kali ini Manchester United ingin melengkapkan kejuaraan buat kali Ke-20.  Manakala Manchester City pula ingin menjuarai kejuaraan setelah bertahun-tahun atau berabad-abad tak menang.  Kesian.  

Apapun, aku jangka perlawanan antara Manchester City dan Manchester United di Stadium El-Etihad terlalu sengit dan kemungkinan tegang.  Aku dah dapat bayangkan.  Bagi Man U, mereka ingin melunaskan hutann dan membalas dendam setelah dibelasah 1-6 oleh Man City di Old Trafford.  Aku masih ingat.  

Apapun, semoga Man U dapat mengekalkan kejuaraan edisi kali ini. heeee......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...